Jannie Illum Gade underviser i de fire kundetyper

Hej med dig. 

Drømmer du (også) om at blive skarpere til at tiltrække de helt rigtige kundetyper til din forretning?

Kan ud sige ja til det, så gætter jeg på, du også drømmer om at:

  • tiltrække lige præcis de kundetyper, du svinger allerbedst med?
  • tiltrække dem, du kan hjælpe allerbedst?
  • tiltrække dem der kan lide DIN stil?
  • ikke at føle, du skal gøre noget andet end det du allerede gør?
  • kunne være den du er, uden at føler du skal være en anden end den du inderst inde er?
  • få kunder, der kommer “af sig selv” uden at du føler, du skal knokle?
  • vide præcis hvad du skal kommunikere?
  • vide præcis hvornår du skal kommunikere?
  • vide præcis hvordan du skal kommunikere?
  • vide præcis hvor du skal kommunikere?

Kan du nikke genkendende til alt det, så skal du stifte bekendtskab med kundetyperne. 

Kundetyperne er udviklet af Jannie Illum Gade og Sanne Dollerup, der står bag firmaet Kundemagneterne. 

 

Hvad er de fire kundetyper?

De fire kundetyper er det samme som det du måske kender som målgrupper. Men Jannie og Sanne har gjort det let-tilgængeligt for dig, der måske ikke er helt skarp ud i målgruppe-analyser ved at beskrive de fire kundetyper sådan her: 

Zapper-typen

For zapper-typen er det vigtigste at opleve noget nyt, spændende og anderledes. De går meget op i at blive inspireret og få nye ideer. De er typisk udadvendte mennesker, som går op i at være den første til at købe noget. Derfor ser de også ofte sig selv som trendsættere.

Den røde kundetype, bliver typisk motiveret af, at produktet eller den service, de skal købe, udvider deres horisont – f.eks. via udfordringer, spænding eller nye metoder.

 

Moder-Teresa-typen

Det vigtigste for Moder-Teresa-typen er at have balance i livet (eksempelvis work/life balance). De er typisk udadvendte mennesker, som er drevet af at hjælpe andre. De går typisk meget op i fællesskab og medmenneskelighed.

Gule kundetyper vil altid ønske at vide, HVEM der står bag et produkt, en ydelse, en profil eller en virksomhed. Det vigtigte for dem er, at de kender mennesket, som vil sælge dem noget. Hvis de ikke kan ”aflæse” sælgeren, vil de typisk anse denne for utroværdig.

 

Jakkesæt-typen

Det vigtigste for Jakkesæt-typen er at opnå succes i alt. De går langt for at få kontrol og er rationelle i deres beslutninger. Deres typiske træk er, at de har en fastlagt karriereplan, hvor de kontinuerligt søger at videreuddanne sig. De er yderst konkurrenceorienterede og bevidst rettet mod at øge deres formue.

Den blå kundetype vil typisk spørge: HVAD får jeg ud af det? De vil højst sandsynligt altid kigge efter udbyttet. De bliver motiveret af tal og statistikker, som beviser en effekt, og de bliver derfor også overtalt af rationelle argumenter (fra andre succesfulde personer).

 

Som-jeg-plejer-typen

Den grønne “som-jeg plejer-type” er meget tryghedssøgende og er ikke glad for overraskelser. De vil gerne have, at tingene er, som de forventer, og som de altid har været. De er typisk indadvendte mennesker, som godt kan lide det nære og rolige.

Den grønne kundetype er meget procedureorienteret og vil altid spørge: HVORDAN skal det gøres?

 

De fire kundetyper er vigtige fordi, din kommunikation afgør hvem af de fire kundetyper du tiltrækker. 

Din kommunikation er de historier du fortæller, sproget du skriver eller fortæller i, de billeder og videoer du viser samt hvilke medier og sociale platforme du kommunikerer og markedsfører dig på. 

Og for at din kommunikation kan blive knivskarp, skal du vælge, hvilken af de fire kundetyper, du vil kommunikere til – og lave en plan for hvordan du kommunikerer til netop denne kundetyper. 

Det lærer du altsammen på ONLINE WORKSHOPPEN Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne

Køb onlineworkshoppen og få:

  • 78 siders fysisk workbook sendt hjem til dig 
  • 14 korte undervisningsvideoer som du kan downloade og beholde altid
  • 14 dages tilfredshedsgaranti – endda selv hvis du har skrevet i workbooken

Du får det hele til 2.500 kr. excl. moms. 

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

 

Hvad er det sådan helt præcist jeg får på ONLINE WORKSHOPPEN Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne?

  1. En lækker, fysisk 78-siders workbook leveret lige til din fordør: 
    1. Workbooken er fyldt med teori, øvelser, redskaber og bonusmateriale (som ikke kan erhverves på anden vis).
    2. Workbooken ender – med Jannie og Sannes hjælp – med at være din helt personlige markedsføringsstrategi, som du kan vise til din grafiker, fotograf, tekstforfatter, stylist og lignende.
  2. Omgående adgang til 14 online videoer á cirka 10 minutters varighed, som du må se igen og igen, så mange gange du måtte ønske det:
    1. Videoer som med deres indhold og unikke opbygning er skræddersyet til, at give dig (næsten) samme oplevelse, som hvis Jannie og Sanne underviste dig på tomandshånd.
  3. Et kursus der faktisk giver dig mere tid, fordi du lærer om alt dét, du ikke længere behøver at bruge tiden på, så det bliver lettere for dig at sige pænt nej tak til det i fremtiden. 
  4. En konkret handlingsplan – efter workshoppen ved du nemlig præcis, hvordan du kan begynde at tiltrække kunderne (og hvad du ikke skal gøre mere) 
  5. 14 dages tilfredshedsgaranti
     

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvem er ONLINE WORKSHOPPEN Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne for?

Online workshoppen er relevant for dig, der:

  • Er træt af at tvivle på, om du træffer de rigtige beslutninger
  • Længes efter en enklere, lettere og mere målrettet måde at kommunikere på
  • Er frustreret over at spilde din tid og foretage fejlinvesteringer i for eksempel kurser og bøger, som du alligevel ikke kunne bruge i netop din virksomhed – på præcis dine kunder
  • Leder efter nogle redskaber og værktøjer, der er så enkle, at du sagtens kan forstå og implementere dem i dine arbejdsgange og dit mindset
  • Ikke ved, hvordan du skal sortere i alle de (velmenende) råd du får fra venner, familie, kollegaer og eksperter, som fortæller dig, hvad de synes, du burde gøre
  • Oplever, at du knokler, men ikke rigtigt når dine mål
  • Tænker, at der må findes en lettere vej til det gode liv som selvstændig
  • Drømmer om – én gang for alle – at få en klokkeklar køreplan for hvordan og hvor du skal markedsføre dig for at få kunder nok

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Har du brug for lidt mere viden om ONLINE WORKSHOPPEN Få markedsføringsucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne inden du beslutter dig?

Helt ok – læs blot med her:

Formålet med Online Workshoppen er at klæde dig på til at kommunikere og markedsføre dig, så du tiltrækker de helt rigtige kunder.

 

Online workshoppen vil:

  • Guide dig pædagogisk og ’trin-for-trin’ gennem afgørende beslutninger (som hvis de ikke bliver taget, kan have fatale konsekvenser for din økonomi, dit image, din nattesøvn, dit selvværd og sågar din mulighed for at overleve som selvstændig)
  • Introducere dig for banebrydende nye relevante redskaber, som eksempelvis gør dig i stand til at benytte netop de ord, billeder, grafiske virkemidler, der virker uimodståelige på netop dine kunder
  • Hjælpe dig til selv at kunne skræddersy en markedsføringsplan, der passer præcis på de kunder du gerne vil tiltrække flere af
  • Gøre det muligt for dig at arbejde smartere og lettere (i stedet for hårdere)
  • Hjælpe dig med at opnå og bevare det nødvendige overblik fremadrettet
  • Resultere i, at du har et personligt skræddersyet opslagsværk (din fysiske workbook), som du vil vende tilbage til igen og igen – og som du kan benytte til at klæde andre på til at udarbejde markedsføringsmateriale for dig. F.eks. din grafiker, fotograf, programmør, seo-nørd osv.
  • Skabe en klokkeklar handlingsplan for hvor og via hvilke markedsføringskanaler du vil få mest ud af at prioritere din dyrebare tid og eventuelt markedsføringsbudget (så du både får tid og råd til et godt liv)
  • Gøre det muligt, at du genvinder følelsen af at være i kontrol – og på rette kurs
  • Udgøre en fysisk markedsføringsplan, som du kan vise til eksempelvis din bankmand, mulige investorer, din revisor, din bedre halvdel eller andre du ønsker at forklare, hvordan du har tænkt dig at nå dit budget
  • Transformere dit mindset omkring salg og i særlig grad, hvordan du tænker på og forstår dine kunder (og potentielle kunder)
  • Anerkende at netop du, dine kunder og din virksomhed er unik, så derfor kan du ikke bare genbruge andres successtrategier
  • Sikre, at du ikke (længere) saboterer dine egne muligheder for salgssucces, ved at tage ”2 skridt frem og 1 tilbage”

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvilken betydning vil ONLINE WORKSHOPPEN Få markedsføringssucces på microbudget – grundkursus i kundetyperne få for dig og din forretning?

Online workshoppen vil:

  • Guide dig pædagogisk og ’trin-for-trin’ gennem afgørende beslutninger (som hvis de ikke bliver taget, kan have fatale konsekvenser for din økonomi, dit image, din nattesøvn, dit selvværd og sågar din mulighed for at overleve som selvstændig)
  • Introducere dig for banebrydende nye relevante redskaber, som eksempelvis gør dig i stand til at benytte netop de ord, billeder, grafiske virkemidler, der virker uimodståelige på netop dine kunder
  • Hjælpe dig til selv at kunne skræddersy en markedsføringsplan, der passer præcis på de kunder du gerne vil tiltrække flere af
  • Gøre det muligt for dig at arbejde smartere og lettere (i stedet for hårdere)
  • Hjælpe dig med at opnå og bevare det nødvendige overblik fremadrettet
  • Resultere i, at du har et personligt skræddersyet opslagsværk (din fysiske workbook), som du vil vende tilbage til igen og igen – og som du kan benytte til at klæde andre på til at udarbejde markedsføringsmateriale for dig. F.eks. din grafiker, fotograf, programmør, seo-nørd osv.
  • Skabe en klokkeklar handlingsplan for hvor og via hvilke markedsføringskanaler du vil få mest ud af at prioritere din dyrebare tid og eventuelt markedsføringsbudget (så du både får tid og råd til et godt liv.
  • Gøre det muligt, at du genvinder følelsen af at være i kontrol – og på rette kurs
  • Udgøre en fysisk markedsføringsplan, som du kan vise til eksempelvis din bankmand, mulige investorer, din revisor, din bedre halvdel eller andre du ønsker at forklare, hvordan du har tænkt dig at nå dit budget
  • Transformere dit mindset omkring salg og i særlig grad, hvordan du tænker på og forstår dine kunder (og potentielle kunder)
  • Anerkende at netop du, dine kunder og din virksomhed er unik, så derfor kan du ikke bare genbruge andres successtrategier
  • Sikre, at du ikke (længere) saboterer dine egne muligheder for salgssucces, ved at tage ”2 skridt frem og 1 tilbage”

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvem er ONLINE WORKSHOPPEN Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne udviklet til?

Online Workshoppen er udviklet specifikt til dig der er ansvarlig for markedsføringen (ansat eller i egen virksomhed) eller udarbejder markedsføringsmateriale for andre – for eksempel dig, der er:

  • Webshopejer
  • Grafiker
  • Fotograf
  • Tekstforfatter
  • Coach
  • Rådgiver
  • Underviser
  • Konsulent

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvem er Online Workshoppen Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne ikke udviklet til?

Online workshoppen er ikke til dig, der:

  • Havde brug for et mirakel allerede i går, hvis du skal undgå at lukke
  • Ikke selv ønsker at afsætte mindst den ene dag det tager at gennemføre onlineworkshoppen plus den tid det tager at tilrette din markedsføring efter din nye strategi.
  • Insisterer på, at du vil fortsætte med at gøre som du gør i dag og eksempelvis markedsføre alt til alle (efter ”spredehagslmetoden”)
  • Tænker, at du efter workshoppen vil være fuldt uddannet som grafiker, tekstforfatter, fotograf og strateg.

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvordan foregår Online Workshoppen helt konkret?

Straks efter din online betaling vil du modtage en mail, der indeholder samtlige praktiske oplysninger og din personlige adgangskode til det online klasseværelse med de 14 videoer

Der vil blandt andet stå:

  • hvordan du bedst forbereder dig (for eksempel, at du skal bruge saks, limstift og fysiske magasiner/blade, som du kan klippe i)
  • hvor og hvordan du finder ind i det online klasseværelse
  • hvordan du kan få hjælp, hvis der skulle opstå spørgsmål undervejs
  • hvornår din fysiske workbook vil blive leveret til den ønskede adresse (typisk efter 1-2 hverdage)
  • hvordan du finder de 14 korte videoer (som du kan downloade, sætte på pause, afspille med det samme og se igen så mange gange du måtte ønske, og som du gerne må vise til dine samarbejdspartnere).
  • hvordan tilfredshedsgarantien beskytter dig mod at købet blev et forkert valg for dig

Når du har modtaget din fysiske workbook med posten – efter et par hverdage – kan du komme i gang med at tage online workshoppen.

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvad skal du gøre? 

  • Afsætte en hel dag (gerne så snart du har købt online workshoppen, så du VED, at du får den taget og dermed får det ønskede udbytte).
  • Overveje om du helst vil tage workshoppen alene eller sammen med andre (prisen falder alt efter, hvor mange personer I er. Hvis I er 6 personer er prisen helt nede på 1600 + moms pr. person. Se mere og bestil her)
  • Sørge for at gøre lidt ekstra ud af forplejningen dén dag, da lækkert mad fuldender oplevelsen af at blive forkælet. (Vi medsender også lidt sødt til desserten).
  • Huske at nyde hvor skønt det er, at du hverken behøver at tage pænt tøj på, transportere dig nogen steder, arrangere pasning af børn eller dyr, stå tidligere op og ændre på jeres hverdagsrutiner, bruge transportudgifter eller være bange for at glemme eller gå glip af vigtig information – du kan jo altid pause og gense videoerne, når du ønsker det. Og at du kan tage den uanset om sidder i udlandet, i sommerhuset, på cafe, i toget eller befinder dig hjemme med syge børn.

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvad indeholder videoerne?

Video nr. 1:

  • Velkomst
  • Gennemgang af kursets formål og opbygning
  • Præsentation af underviserne
  • Fokus på hvem du hjælper med hvad i din virksomhed

Video nr. 2:

  • Introduktion til teorien bag, hvordan du skaber købelyst ved at kommunikere til både hjerne og hjerte samtidigt, så kunderne knytter både en god fornemmelse/følelse og identitetsfortælling til dig, din virksomhed og dit produkt – dvs de 4 emotionelle kundetyper (som bygger på analyse udført af smartagent.nl af 100.000 europæiske spørgeskemaer, årtiers forskning i neuropsykologi af f.eks. Hausel samt vores tilsammen godt 30 års praktisk salgserfaring mm.)

Video nr. 3:

  • Introduktion til den røde Zappertype – herunder hvad, der kendetegner typen, hvordan du spotter typen, hvad der motiverer til køb, hvad der bekymrer, hvordan de godt kan lide at se sig selv, hvilke værdier der er væsentligst, hvordan du frister og aktiverer typen (og hvordan du gør det modsatte!)
  • Gennemgang af konkrete røde cases

Video nr. 4:

  • Introduktion til den gule Moder Teresa Type – herunder hvad, der kendetegner typen, hvordan du spotter typen, hvad der motiverer til køb, hvad der bekymrer, hvordan de godt kan lide at se sig selv, hvilke værdier der er væsentligst, hvordan du frister og aktiverer typen (og hvordan du gør det modsatte!)
  • Gennemgang af konkrete gule cases

Video nr. 5:

  • Introduktion til den blå Jakkesæt Type – herunder hvad, der kendetegner typen, hvordan du spotter typen, hvad der motiverer til køb, hvad der bekymrer, hvordan de godt kan lide at se sig selv, hvilke værdier der er væsentligst, hvordan du frister og aktiverer typen (og hvordan du gør det modsatte!)
  • Gennemgang af konkrete blå cases

Video nr. 6:

  • Introduktion til Som-Jeg-Plejer – herunder hvad, der kendetegner typen, hvordan du spotter typen, hvad der motiverer til køb, hvad der bekymrer, hvordan de godt kan lide at se sig selv, hvilke værdier der er væsentligst, hvordan du frister og aktiverer typen (og hvordan du gør det modsatte!)
  • Gennemgang af konkrete grønne cases

Video nr. 7:

  • En forklaring på, HVORFOR du kun må vælge én af de 4 kundetyper, når du udarbejder markedsføringsmateriale (og hvad der sker, hvis du vælger flere kundetyper som målgruppe)
  • En forklaring på forskellen på ”at sælge” og ”at markedsføre”
  • Hjælp til at få truffet en beslutning om, hvilken kundetype du vil fokusere på i din markedsføring
  • Betragtninger om, hvad der kan ske, hvis du ikke selv er samme kundetype som dine kunder (og hvordan din workbook kan hjælpe dig med at løse dén udfordring)

Video nr. 8:

  • Du guides til at udarbejde en beskrivelse af den følelsesmæssige transformation, som dine kunder gennemgår ved at købe af dig (og følge dine anvisninger) – med andre ord: En beskrivelse af den forskel du gør for dine kunder.

Video nr. 9:

  • Du guides til at udarbejde en fysisk persona (en visuel manifestation af din drømmekunde), som du fremover kan målrette alt dit markedsføringsmateriale til. En god persona vil gøre lettere for dig at skrive salgstekster, nyhedsbreve, og opslag i sociale medier osv. Det vil også gøre det lettere at produktudvikle og at klæde dine samarbejdspartnere på til at hjælpe dig. Du undgår også at forveksle din egen smag med din målgruppes, når du skal udvælge markedsføringsmateriale.

Video nr. 10:

  • Du introduceres til at vælge den rigtige type grafik til netop din kundetype, herunder hvilke typer symboliser du bør vælge – og dermed også hvilke du endelig ikke må vælge!
  • Du guides til at formulere nøgleord for din fremtidige brug af grafik.

Video nr. 11:

  • Du introduceres til hvilke magiske ord, der frister netop din kundetyper, så de får lyst til at købe mere af dig (og knytter positive følelser og relationer til dig).
  • Gennemgang af tekst-cases så du kan se hvor forskellige budskaber du kan formulere, omkring det samme produkt til de forskellige kundetyper.
  • Du guides til at formulere, hvilken type ord du fremover bør anvende.

Video nr. 12:

  • Du introduceres til hvilken type billeder, der tiltrækker – og hvilke der frastøder netop dine kunder. F.eks. når du skal udvælge det rigtige billede af dig på dit visitkort eller din hjemmeside.
  • Du guides til at formulere nøgleord for din fremtidige billedstil.

Video nr. 13:

  • Du introduceres til begrebet transportmidler – dvs. måder at få dit budskab ud til din potentielle kunder.
  • Du guides til at vælge hvilke – kun – 5 transportmidler du fremover vil få mest ud af at anvende i netop din virksomhed. Eksempelvis radiospot, blog, sociale medier, netværk, lokalavisen osv.

Video nr. 14:

  • Alle elementerne fra hele workshoppen samles i én skræddersyet markedsføringsplan, der passer på netop dine kunder i netop din virksomhed. Denne plan bliver fremover din klokkeklare køreplan for at skabe vækst.

 

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvad vil være anderledes, når du har taget online workshoppen Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne

Når du har gennemført Online Workshoppen, vil du:

  • Have truffet fuldstændigt afgørende valg omkring din fremtidige målgruppe og strategi
  • Vide præcist hvem og hvordan du – let – fremover kan målrette alt dit markedsføringsmateriale så det rammer netop netop de kunder, du ønsker at tiltrække
  • Have fået et nyt mindset omkring salg, markedsføring og kunder
  • Have en klokkeklar handlingsplan for, hvad du nu skal gøre, hvordan du skal gøre det, hvor du skal gøre det – og hvor og hvordan du ikke længere skal spilde tid, indsats og penge
  • Have opnået færdigheder og lært at anvende redskaber, som du ikke finder andre steder (da vi selv har udviklet dem)
  • Føle dig bedre klædt på til (og føle dig bedre tilpas med) at være den markedsføringsansvarlige og salgschefen i netop din virksomhed

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvem lærer dig alt dette?

Jannie Illum Gade underviser i de fire kundetyper
Jannie Ilum Gade: Tidligere salgschef, produktchef og direktør.
Sanne Dollerup underviser i de fire kundetyper
Sanne Dollerup: Forsker, konceptudvikler og tidligere indehaver af et reklamebureau.

 

Tilsammen har de 31 års praktisk salgs- & markedsføringserfaring, de har startet 7 virksomheder og driver heraf de 3 i dag.

De har de sidste 3 år arbejdet sammen om at videreudvikle, forbedre og konkretiseret den lavpraktiske og videnskabelige metode til at tiltrække kunder.

Igennem årene har de rådgivet og undervist alt fra kommende iværksættere til hundrede af erfarne selvstændige og nogle af Danmarks største virksomheder (såsom Matas, Lego, Bauhaus og Jysk) og enkelte udenlandske virksomheder.

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Hvad var det nu ONLINE WORKSHOPPEN Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne koster?

Du får ONLINE WORKSHOPPEN Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne til 2.500 kr. excl. moms. 

Og det er altså inkl. 

  • 78 siders fysisk workbooksendt hjem til dig
  • 14 korte undervisningsvideoersom du kan downloade og beholde altid
  • 14 dages tilfredshedsgaranti – endda selv hvis du har skrevet i workbooken

Få fingre i Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne med Kundemagneterne —> her

Rigtig god fornøjelse. 

Pernille Hjortkjær rådgiver selvstændige og ejerledere om virksomhedsudvikling, ledelse og medarbejdere.

 

Bedste hilsner

Pernille


PS: Er du ikke helt klar til ONLINE WORKSHOPPEN Få markedsføringssucces på mikrobudget – grundkursus i kundetyperne endnu?

Så tilmeld dig mit nyhedsbrev for dig der er selvstændig og som gerne vil have masser af GRATIS tips & tricks til at opbygge en succesfuld forretning – og undgå en masse begynderfejl som jeg og andre selvstændige har begået før dig. 

Tilmeld dig listen Bliv selvstændig med succes —> her

 

*Denne side indeholde affiliate link. Det betyder, at jeg får en andel af salget, hvis du vælger at købe produktet.